Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Szukasz szkolenia biznesowego ?

Wybór franchisobiorcy

Wybór odpowiednich osób jako przyszłych franchisobior- ców jest podstawą sukcesu sieci. Należy uwzględnić następujące elementy:

– Przyszły franchisobiorca powinien dysponować środkami finansowymi niezbędnymi do utworzenia przedsiębiorstwa.

Franchisodawca w niektórych wypadkach może pomóc biorcy zgromadzić część środków, może zaaranżować pożyczkę na korzystnych warunkach. Generalną zasadą jednak jest dysponowanie środkami finansowymi przez przyszłego franchisobiorcę.

– Franchisobiorca powinien być „pazerny na sukces”. Dobry franchisobiorca zwielokrotnia sukces dawcy. Sukces personalnych relacji jest kluczem do wzrostu całej organizacji, wzrostu sieci franchisobiorców.

– Zdrowie. Potencjalny franchisobiorca musi być zdrowy i przygotowany na ciężką pracę, zwłaszcza w początkowym okresie funkq’onowania firmy. Duże natężenie pracy będzie wymagało od niego również wytrzymałości psychicznej.

– Doświadczenie. Franchisobiorca nie musi mieć doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Zwykle franchisodawca uważa, że jakiekolwiek doświadczenie utrudnia percepcję metod kierowania firmą i jej specyfiki. Z drugiej strony doświadczenie pomaga jednak w rozwoju i ekspansji rynkowej.

– Wiek. Najlepszymi franchisobiorcami są ludzie dojrzali w wieku 35-50 lat.

– Status małżeński. Powinien być w związku małżeńskim, uważa się że żona/mąż stymuluje do wytężonej pracy.

– Niezależność. Franchisobiorca wprawdzie jest uzależniony od reguł narzuconych przez dawcę, to jednak w ramach swojej działalności powinien być niezależny. Powinien być operatywny w podejmowaniu decyzji.

– Zdolności organizacyjne. Franchisobiorca musi gwarantować tyle umiejętności, aby sprawnie prowadzić małą firmę.

Wielu franchisobiorców przyjmuje pewną średnią – model przyszłego franchisobiorcy. Powinien to być mężczyzna, żonaty, w wieku 39-45 lat, posiadający dwójkę dzieci, który osiągnął sukces pracując wcześniej na średnim szczeblu kierowniczym. Przyszły franchisobiorca powinien być ambitny, dążyć do samodzielnego kierowania sobą, nie musi mieć doświadczenia w prowadzeniu własnego przedsięwzięcia. Jednym z wielu błędów, jakie robią franchisodawcy w wyborze biorcy, jest akceptacja każdego, kto ma pieniądze na założenie firmy. Dążąc do szybkiego rozwoju sieci franchisingowej nie zwracają uwagi na to co najistotniejsze wśród cech franchisobiorcy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.