Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Szukasz szkolenia biznesowego ?

Strategia i współpraca

Na spotkaniu networkingowym nie prowadzi się sprzedaży. Tu przygotowuje się grunt i zdobywa status eksperta. Najpierw jasno określ, co chcesz osiągnąć. Nie wychodź z domu, dopóki nie będziesz wiedział, dlaczego idziesz na to spotkanie i jakie znajomości pragniesz zawrzeć. Pomyśl o najbliższych kilku miesiącach i zastanów się, jakiego rodzaju ludzi musisz poznać, aby rozwijać działalność. Denise O Berry, ekspert ds. małych przedsiębiorstw, wspomina klientkę, która uwielbiała chodzić na spotkania grup dla kobiet: „Brała w nich udział, ale nie nawiązywała kontaktów z wpływowymi osobami, które mogłyby doprowadzić ją do rynku docelowego”. W końcu 0’Berry zdołała ją przekonać, że należy poszukiwać kontaktów umożliwiających znalezienie klientów i dotarcie do zainteresowanych osób.

Wyszukuj ludzi, z którymi możesz nawiązać kontakty korzystne dla obu stron. Przemyśl strategiczne sposoby współpracy, które przyniosą korzyści konkretnemu klientowi, a także opracuj formy wzajemnego polecania swoich usług.

W książce Fama. Anatomia marketingu szeptanego (Anatomy of the Buzz) Emanuel Rosen opisuje osobę zwaną „łącznikiem”. Jest to człowiek, który wszystkich zna i znajduje się w centrum każdego wydarzenia. Zazwyczaj łatwo go zauważyć, ponieważ na spotkaniach networkingowych jest otoczony innymi. Z reguły zasiada w zarządzie organizacji. Udzielanie się w stowarzyszeniach jest jednym ze sposobów, aby go poznać. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę „łącznika”, wyślij mu materiały, które mogą go zainteresować.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.