Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Szukasz szkolenia biznesowego ?

Sposoby słuchania prezentacji

Eksperci badający „anatomię słuchania”, dr Kittie Watson i dr Larry Barker, przeprowadzili serię eksperymentów, podczas których odkryli, że istnieją cztery podstawowe sposoby słuchania. Ich odkrycia pomogą w analizie publiczności i wyborze odpowiedniego podejścia.

Znana w Stanach Zjednoczonych specjalistka w dziedzinie szkoleń dla sprzedawców i prezenterów. Nie istnieje coś takiego, jak „najlepszy” styl słuchania. Czasem styl słuchania danej osoby zmienia się w sytuacjach stresujących. Watson i Barker podzielili słuchaczy na cztery grupy, opisując zalety i wady każdej z nich:

– słuchacze, dla których najważniejsze są relacje międzyludzkie,

– słuchacze, dla których najważniejsze jest skuteczne działanie,

– słuchacze, dla których najważniejsza jest zawartość merytoryczna prezentacji,

– słuchacze, dla których najważniejszy jest czas.

Słuchacze, dla których najważniejsze są relacje międzyludzkie. Takie osoby dbają przede wszystkim o zdanie innych. Zastanawiają się, jak inni zareagują na propozycje przedstawione w prezentacji. Jeśli zdarzą się reakcje negatywne, żadne argumenty nie będą w stanie ich przekonać. Tego typu odbiorcy są zazwyczaj obiektywni i interesuje ich przede wszystkim budowanie dobrych relacji z innymi. Możemy spodziewać się z ich strony jasnego wyrażenia opinii. Wadą tej grupy słuchaczy jest to, że nie zauważają błędów popełnianych przez innych. Jest to niekorzystne wtedy, gdy prezenter chce odróżnić się od innych, gorszych prezenterów, którzy występują wraz z nim. Tego typu słuchacze czasem przesadnie wyrażają swoje opinie. Może to być denerwujące podczas fazy pytań i odpowiedzi.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.