Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Szukasz szkolenia biznesowego ?

Przećwicz zakończenie audycji

Jeśli sprzedajesz produkty, postaraj się, aby słuchacze zapamiętali adres twojej strony internetowej, e-mail lub bezpłatny numer telefonu. Zadziwiające, że wielu ludzi ciężko pracuje, aby dostać się do radiowego studia, a gdy już tam są, podają dane kontaktowe szybko i niewyraźnie, przez co niewielu słuchaczy może je zrozumieć, nie mówiąc już o zapamiętaniu ich. Poniżej podaję dwie wskazówki, jak możesz pomóc słuchaczom, by zapamiętali twoje dane.

– 1. Wypowiedź zawierającą dane kontaktowe przećwicz na długo przed audycją. Napisz dokładnie, słowo w słowo, to, co chcesz powiedzieć przed końcem audycji. Większość producentów pozwala podać bezpłatny numer telefonu lub adres strony internetowej na zakończenie. Mogą zadać pytanie w rodzaju: „Gdzie nasi słuchacze mogą pana znaleźć?”. Jest to sygnał, aby odpowiedzieć: „Moje książki można zakupić na www.books.com. Book pisane jak look, z końcówką kropka com. Można je także zamówić pod bezpłatnym numerem telefonu. Ten numer to (mów powoli!) l-555-Luv-Books. Podaję jeszcze raz: 1.5.5.5. L jak Leon, U jak Urszula, V jak Voltaire. Books”.

– 2. Poproś gospodarza, aby przygotował słuchaczy na podanie twoich danych kontaktowych. Przed audycją zapytaj gospodarza, czy przed ostatnią przerwą na reklamy może porosić słuchaczy o przyszykowanie długopisów i papieru, ponieważ masz dla nich ważną informację, którą warto zapisać. Po przerwie podaj słuchaczom obiecane informacje. Bez wątpienia wielu z nich będzie czekać z kartką i długopisem w ręku, aby zapisać dane kontaktowe.

Dave Shields, autor książki The Race: A Novel of Gift, Tactics, and the Tour de France (Wyścig. Opowieść o talencie, taktykach i Tour de France), dzięki przemyślanej promocji radiowej zyskał rozgłos i dotarł do swojego rynku docelowego – entuzjastów kolarstwa. Stwierdził, że gospodarze przeznaczają dla niego dwa razy więcej czasu na antenie, jeśli dzięki niemu dobrze wypadają. Z tego względu nauczył się kończyć wywiad zdaniem typu: „Stworzyłem link, gdzie fani (wymienia imię gospodarza programu, z którym rozmawia) mogą zakupić książkę. Jedną trzecią kwoty uzyskanej z jej sprzedaży przeznaczę na (cel dobroczynny związany z jakimś aspektem książki), a fani będą mogli wygrać wycieczkę do (nagroda związana z jakimś aspektem książki)”.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.