Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Szukasz szkolenia biznesowego ?

Cele polityki personalnej związane z konkurencją cz. II

Nie można się w pełni zabezpieczyć przed brakiem lojalności. Co jakiś czas pojawiają się afery, w których bohaterami negatywnymi są czołowe postacie świata polityki i biznesu Japonii, Korei Południowej, Włoch i innych wysoko rozwiniętych krajów. Nielojalnymi okazują się być ludzie mający – wydawałoby się – wszystko: najważniejsze stanowiska, władzę i duże pieniądze. Zadaniem polityki personalnej w tej mierze jest:

– wysyłanie do ogółu ludzi w organizacji informacji – poprzez odpowiednie zapisy w statutach, regulaminach organizacyjnych, w układach zbiorowych pracy, regulaminach pracy, poprzez umowy o pracę, narady itd. – o niedopuszczalności działalności konkurencyjnej względem firmy ze strony jej menedżerów i pracowników

– uwzględnianie lojalności (dobrze pojętej!) przy ocenach, wynagradzaniu i awansowaniu (również degradowaniu i zwolnieniach) ludzi w organizacji

– wzmacnianie więzi ludzi z organizacją poprzez promowanie sprzyjających temu technik zarządzania, stylów przewodzenia, dobrych warunków pracy i płacy, dobrych stosunków międzyludzkich.

Jeżeli firmę i menedżera czy pracownika będą łączyć więzy zrozumienia i sympatii, jeżeli obie strony będą się nawzajem troszczyć o swoje interesy (tym bardziej, gdy będą to interesy rzeczywiście wspólne), będzie większe prawdopodobieństwo lojalności.

Wiedza o konkurentach i o tendencjach zmian w otoczeniu zewnętrznym firmy jest również bardzo potrzebna. Nie wystarczy mieć dobrą strategię, dobrze zarządzać, dobrze pracować, mieć miłą atmosferę w firmie, choć wszystkie te rzeczy są naturalnie ważne i trudne do osiągnięcia Trzeba jeszcze dobrze pilnować się, aby nie zostać „pożartym” przez drapieżne otoczenie, „wykopanym na aut” przez lepszych (bądź grających bardziej bezwzględnie) zawodników. Nade wszystko jednak trzeba śledzić otoczenie zewnętrzne firmy, aby możliwie szybko wykorzystać pojawiające się szanse i możliwości.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.