Artykuły biznesowe, finansowe, z ekonomii. Szukasz szkolenia biznesowego ?

Audyt w firmie B2C – Sport Shoes, produkującej obuwie sportowe

Firma Sport Shoes od przeszło pięćdziesięciu lat działa na rynku obuwniczym w Polsce. Przez długi czas funkcjonowała jako zakład rzemieślniczy, a w 1991 roku została przekształcona w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, której udziałowcami są założyciele firmy – rodzina Nowaków z Krakowa. Zakład koncentruje swoją działalność na rynku tańszego segmentu obuwia sportowego (takiego jak korki, kolce, buty do gry w koszykówkę). Wyzwaniem rynkowym, przed którym obecnie stoi firma, jest efektywne konkurowanie – z jednej strony – z renomowanymi światowymi producentami butów sportowych, a z drugiej – z wytwórcami taniego obuwia chińskiego, masowo sprowadzanego do Polski.

Misją firmy od początku jej istnienia jest współtworzenie mody na amatorskie uprawianie dyscyplin sportowych. Strategia rozwoju Sport Shoes opiera się na dostarczaniu wysokiej jakości specjalistycznego obuwia sportowego tańszego niż na przykład wyroby firm Adidas czy Puma. Strategię marketingową realizuje dyrektor marketingu w randze wiceprezesa zarządu. Podlega mu trzech menedżerów marld, którzy kierują niewielkimi, 2-3-osobowymi zespołami, złożonymi ze specjalistów oraz asystentów marketingu. Jeśli chodzi o elementy systemów marketingowych, firma prowadzi we własnym zakresie analizę rynku, badając dystrybutorów i – poprzez nich – wybrane grupy klientów. Sport Shoes ma własną infrastrukturę logistyczną – 12 samochodów dostawczych.

Narzędzia marketingowe stosowane przez firmę to przede wszystkim aktywne zarządzanie asortymentem produktów: tworzenie nowych modeli butów oraz ich promowanie. W mniejszym stopniu Sport Shoes korzysta z możliwości, jakie daje aktywne zarządzanie cenami i rozbudowa kanałów dystrybucji.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.